1. تشخيص تفكيك رده هاي سني مختلف و برنامه ريزي خوب براي انجام تمرينات

2. زمان و شيوه تمريني تا 12 سال و 12 تا 16 سال و 18 سال به بالا متقاوت باشد .

3. به تمرينات هوازي براي تقويت سيستم قلب و عروق و دستگاه تنفس توجه نمايد.

4. در فصل زمستان به آمادگي جسماني عمومي از طريق شنا و دويدن توجه داشته باشد .( تمرينا ت عمومي )

5. قوانين جديد بين المللي را دانسته و از منابع روزمره در پیشرفت کاری خود استفاده کند

6. توجه به شیوه فعالیت و استیل در دوچرخه سواران داده و آنها را در موقعیت های مختلف قرار دهد .

7. در مسائل جاری و در طول تمرینات همیشه جدی و شرایط ویژه ای را دارا باشد .

8. امکان ارزیابی فردی را به کلیه دوچرخه سواران داده و آنها را در موقعیت های مختلف قرار دهد .

9. در قضاوت و ارزیابی های متفاوت فردی مثبت بوده و حتی الامکان عصبانی نگردد.

10. در انجام فعالیت و تمرینات،همیشه خود را فردی علاقمند و مشتاق نشان دهد .

11. برای تمرینات دوچرخه سواران از برنامه ریزی ماهیانه،هفتگی و روزانه استفاده کند .

12. به دوچرخه سواران در تامین دوچرخه مناسب و تنظیم آن کمک نماید.

13. در شرایط آسیب دیدگی دوچرخه سواران سریعاً خود را به آنها رسانیده و کمک کند ( از نظر عاطفی و روانی )

14. دوچرخه سواران همیشه ترغیب به رعایت بهداشت فردی کند .

15. در هر مسابقه قوانین را به خوبی دانسته و آن را به دوچرخه سواران نیز یاد دهند

16. منظم و دقیق بوده و خود قبل از شروع تمرین در محل مورد نظر حاضر باشد .

17. مربی باید به اصول روانشناسی آگاهی کامل داشته و در کار از آن استفاده کند

18. وضعیت ظاهری و چگونگی پوشیدن لباس باید به عنوان الگو باشد ( لحن صحبت کردن ،سلام دادن و ....)

19. دوچرخه سواران خوبی که را در حال افت عملکرد هستند را در مسابقات استفاده نکند

20. دوچرخه سواران مشتاق و علاقمند را همیشه تقویت و به آنها فرصت لازم را بدهد .

21. در هنگام اجرای تمرینات دوچرخه سواران خسته و قوی را به راحتی تشخیص بدهد

22. نفرات آخر در تمرینات در جهت پایان تمرین یا مسابقه تشویق کند

23. همیشه در فکر ایمنی و امنیت جانی دوچرخه سواران در مسابقه و تمرین باشد .

24. نکات اشتباه دوچرخه سوران را در تمرین گوشزد کرده و تکنیکهای مشکل را دائماً رد تمرین اجرا نماید

25. به اصول فیزیولوِِژی ورزشی در هنگام تمرینات آشنایی کامل داشته باشد

26. اطمینان دو طرفه ای را در هنگام تمرین بین خود و دوچرخه سوار ایجاد نماید

27. همیشه برای رفع مشکلات فردی و اجتماعی دوچرخه سواران اهمیت خاص قائل باشد

28. شخصیت فردی هر دوچرخه سوار را در هنگام تمرینات تیمی در مد توجه قراردهد .

29. رعایت جوانمردی را داشته و رعایت کند.

+ نوشته شده توسط محسن زرکار در دوشنبه 1391/05/30 و ساعت 13:49 |
● پنج مهارت اولیه
۱) حرکت در سربالایی ها:
▪ در سرابالایی ها حالت بدن بدن باید کمی تغییر پیدا کند :
▪ بالا تنه کمی به جلو متمایل می شود.
▪ با پنجه ، رکاب زده و پاشنه را به طرف پائین متمایل کنید .
▪ در سربالایی تند در جلو زین قرار گرفته و رکاب بزنید.
▪ از شاخ گاوی های فرمان استفاده کنید.
▪ از دندهای سبکتر بهره برده و سعی کنید دور پا را بالا برده و آن را در حد ثابت نگه دارید.
▪ به تنفس خود نظم و آهنگ متناسب با حرکت پاها و بدن بدهید .
● حالت ایده ال در سربالایی های تند ، این چنین می باشد:
با خم شدن به طرف فرمان ، وزن بالا تنه را به جلو متمایل کنید . بهترین وسیله برای این امر شاخ گاوی فرمان است که از آن می توانید به نحو احسن بهره ببرید . برخلاف دوچرخه سواری بر روی سطوح هموار و جادهای آسفالت ، هیچگاه در سربالایی های خاکی از روی زین بلند نشوید چرا که این عمل وزن را از روی چرخ عقب برداشته و باعث خلاص چرخیدن چرخ عقب می شود . پیست شما کوهستان و جاده های خاکی بوده و دوچرخه سواری در چنین شرایطی ، نیاز به تکنیکهای خاص خود را دارد که حتما باید آنها را رعایت کنید .
۲) حرکت در سرازیری ها :
در سراشیبی ها یک اصل عمده را هیچگاه فراموش نکنید و آن اینکه تحت هیچ شرایطی نگذارید چرخ عقب دوچرخه شما بلند شود و این میسر نیست مگر با داشتن تجربه و دانش کافی . یکی از پارامترهای مهم و بسیار اساسی که می تواند سرعت شما را در سراشیبی ها به بالا ترین حد ممکن برساند اعتماد به نفس شماست . چه در مورد خود و چه در مورد دوچرخه تان ، تا سر حد امکان با رعایت نکات ایمنی از قبیل داشتن یک کاسکت خوب و استاندارد ، دستکش مناسب ، زانو بند ، ساق بند ، کتف بند ، می توان تا حد زیادی از بروز حوادث جلوگیری کرد . با دارا بودن وسایل فردی فوق همواره باید این یقین را داشته باشید که اگر کنترل دوچرخه را از دست دادید و به زمین اصابت کردید ، هیچ آسیبی شما نخواهد رسید . این اطمینان درونی تنها یکی از عوامل مهم برای دست یافتن به سرعتهای بالا نیست . عامل دوم و مهمتر یک دوچرخه استاندارد و مناسب است . شما همانطور که با رعایت نکات فوق در مورد خود اطمینان پیدا می کنید باید در مورد دوچرخه تان هم اطمینان کامل را داشته باشید تا در هر زمان که اراده کردید ، ترمز کنید و یا بتوانید بدون دغدغه خاطر مانور بدهید .
نکته بعدی که حائز اهمیت است ، داشتن یک حالت ایده آل بدن در سراشیبی هاست که به دلیل جاذبه زمین و زاویه شیب های تند شما نا خود اگاه به طرف جلو متمایل می شوید و این امر سبب وارد آمدن وزن بدن بر چرخ جلو و تمایل مرکز ثقل به طرف جلو ، و در نتیجه باعث از دست دادن کنترل دوچرخه و بالطبع بلند شدن چرخ عقب و از دست دادن کنترل دو چرخه می شود .
دو حالت کلی برای گرفتن فرم مناسب در سراشیبی های تند یعنی سراشیبی های سنگلاخ و ناهموار و سراشیبی های هموار و با شیب تند وجود دارد . در سراشیبی های ناهموار و سنگلاخ هیچگاه بر روی زین ننشینید اولا این امر باعث وارد آمدن شک به باسن شما شده و عوارض جسمی در بر خواهد داشت پس بهترین حالت این است که میله زین را از حد معمول کمی پائین تر بیاورید تا فاصله ای میان زین و باسن ایجاد شود تا شکهای وارده در این فاصله خنثی شود سپس روی پدالها بایستید . باسن را از زین عقبتر قرار دهید ، زانوها را کمی خم کنید و با کشاله ران ، زین را در بر بگیرید . این حالت باعث می شود تا ۱)مرکز تقل شما به عقب متمایل شود . ۲) با قسمت داخلی ران (کشاله ران ) زین را در بر بگیرید ، در این حالت می توانید کنترل عقب دوچرخه را در اختیار داشته باشید و به طور دائم و مستقیم بر زین فشار وارد آورید تا بر جلو تمایل پیدا نکنید . با زانو و بازوهای خم شده می توانید از شکهای وارده تا حد زیادی جلوگیری کنید . این حالت قدرت مانور شما را به بالاترین حد ممکن می رساند . با رعایت تمامی نکات فوق و دارا بودن بهترین دوچرخه کوهستان باز هیچ دلیلی برای به خطر انداختن جانتان وجود ندارد . دارا بودن تمرکز کامل و یک دید قوی و شناخت نسبی به مسیر و قدرت مانور بالا ، بسیار مهم است .
۳) ترمز گرفتن :
با اینکه جنس ، مدل و نوع ترمز در نگه داشتن و کنترل دوچرخه در سرعتهای بالا بسیار مهم است ف ولی از آن مهمتر نحوه صحیح استفاده کردن از ترمز می باشد . ترمز جلو بیش از ۷۰% در نگه داشتن چرخ موثر می باشد . نحوه درست استفاده کردن از ان را فرا بگیرید .
● تمرین :
نحوه استفاده با هر دو ترمز - ترمز به فرم ABS - ترمز قبل از پیچ و حرکت - عدم گرفتن ترمز جلو در سنگلاخها
۴) پرش و عبور از موانع کوتاه :
هر مقدار هم که با احتیاط به طرف پائین در حرکت باشید باز با این حال ، پرش امری اجتناب ناپذیر بوده و می بایست برای فرار از خطر ، به سرعت ، حالت پرش به خود گرفته و از روی موانع پرش کنید . پرش در حالتهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد . همانند یک سنگ در جلو راه ، عبور از چاله ها ، رد کردن موانع و . . . برای عبور چرخ جلو از مانع یک راه حل بسیار ساده و همشگی وجود دارد و ان بلن کردن چرخ جلو از روی زمین با دستهاست (تک چرخ ) . برای بلند کردن چرخ عقب و بدنه دوچرخه چه راه حلی پیشنهاد می کنید ؟ بدون وجود فیکسها در پنجه رکاب ، شما قادر به سبک کردن چرخ عقب نیستید . فیکسها ی رکاب ، کف پای شما را به پدالها ثابت نگه می دارند.
بهترین حالت دید عمومی حدود ۱۰ متر و دید چرخ جلو ۲ متر است ، اما باز این نیز مانند موارد فوق بستگی تام به نوع مسیر انتخابی شما خواهد داشت چنین دیدی کمک بسیار ی به شما خواهد کرد تا حالت مناسب را نسبت به مانعی که با آن مواجه می شوید به خود بدهید . نقش کمک فنرهای متعددی که بر روی دوچرخه به منظور گرفتن شکها قرار دارد بسیار حائز اهمیت و غیر قابل انکار است ، اما بهترین کمک فنر ممکن ؛بدن خود شماست که با گرفتن حالت مناسب می توانید نیروهای وارده را تا حد زیادی خنثی کند . حالت دستها ، پاها و ستون فقرات نیز بسیار مهم و حیاتی است . چهار عامل ، سرعت شما را در سراشیبی ها به بالا ترین حد ممکن می رساند :
▪ اطمینان به خود از لحاظ بالا بردن نکات ایمنی فردی
▪ اطمینان به دوچرخه تان از لحاظ لوازم و قطعات
▪ داشتن تجربه کافی
▪ حالت صحیح بدن در سرا شیبی های تند
فیکسهای پدال نیز بسیار کمک خوبی خواهند بود چرا که بر شکهای وارده ، خطر در رفتن پا از روی پدالها وجود دارد پس در کارهای جدی از فیکس پدال استفاده کنید .
▪ توصیه : هیچگاه اعتماد به نفس خود را از دست ندهید ، هر لحظه که فکر کردید و وسوسه شدید که زمین خواهید خورد این لحظه ای است که دوچرخه ، شما را به زمین خواهد زد ؛ با یک حالت ستیز و قدرت و نرمی به استقبال سراشیبی ها رفته و به خود تلقین کنید که هرگز تعادل خود را از دست نمی دهید .
۵) دور زدن :
▪ در دوچرخه سواری کوهستان بر خلاف دوچرخه سواری کورسی با عوارض و ناهمواریهای متفاوت و گوناگونی مواجهه هستیم و به همین منظور نمی توان یک نسخه تمام عیار برای کلیه پیچها بیان نمود :
در پیچهای جادهای اسفالت و مسطح همانند دوچرخه سواری کورسی زانوی سمت داخل پیچ را کمی بیرون داده و زانوی مخالف را به طرف داخل فشار می آوریم - در پیچهای خاکی می توان از این روش استفاده کرد و بسته به نوع مسیر می توان پای سمت موافق پیچ را از رکاب خارج کرده و از آن برای تعادل کمک گرفت - اگر اطمینان دارید که از سمت روبرو وسیله به سمت شما تردد نمی کند از کل عرض جاده برای بردن پیچ بهره ببرید . ( در جادهای خاکی ماشین رو مراقب وسط جاده باشید ، بدلیل اینکه در این جاده ها در مسیر های که چرخ اتومبیل هستند جاده کوبیده شده و در وسط خاکی نرم و لغزنده قرار دارد ، حرکت در عرض جاده می تواند خطرناک باشد)
▪ پیچیدن با سرعت پایین و شیبهای تند و با زاویه کم را تمرین کنید .
● زمین خوردن :
زمین خوردن در دوچرخه سواری کوهستان امری اجتناب ناپذیر است ؛ بنابراین باید همیشه از آمادگی کامل ذهنی و جسمی برخوردار باشید . چه از لحاظ وسایل ایمنی یا شخصی از قبیل :کاسکت و د دستکش و . . . و چه از بابت آمادگی روحی و جسمی از دست دادن کنترل دوچرخه و اصابت به زمین به چندین عامل مختلف بستگی دارد . مانند ناگهان ترمز گرفتن و تصادف با مانع . . . چیزی که در تمام این حوادث مشترک بوده این است که در اکثر موارد به هنگام زمین خوردن ، دوچرخه سوار در اثر سرعت به جلو پرتاب می شود و در اغلب اوقات فرد مورد نظر دچار آسیبهای می شود که کمترین آنها خراشهای بسیار عمیق جلدی است . شما در این هنگام می توانید با خونسردی و داشتن اعتماد به نفس و رعایت موارد ذیل ، مقدار آسیب وارده به خود را به کمترین مقدار مممکن برسانید.
۱)در هنگام از دست دادن تعادل فرمان و رها و دوچرخه را از خود جدا کنید و سعی نکنید چرخ را همراه خود بیاورید.(توضیح :چرا که شما زمانی زمین می خورید که از سرعت بالایی برخوردار باشید و در این مورد اگر شما با دوچرخه تان با هم به زمین برخورد نمایید علاوه بر اصابت با زمین چرخ نیز از سمت بالا با شتاب به شما برخود می کند و آسیب مضاعف خواهید دید )
۲)با یک حرکت نیمه چرخشی در فضا سعی کنید که اول کف دست و سپس بازو ، کتف و در نهایت تمام بدن شما با زمین تماس بگیرد .
۳)پس گرفتن شک اولیه با روش ۲ در این قسمت ، چند بار بر روی زمین بچرخید تا تمام سرعت شما به صفر برسد.
۴) سریع از محوطه پیست یا منطقع عبور(خیابان و ...)خود را به کنار بکشانید و به خسارت وارده به خود و دوچرخه تان بیندیشید !
مزیت عمده روش فوق دراین است که وقتی چرخ جدا می شوید و به زمین اصابت می کنید یک عضو بدن شما ، همانند مچ دست و ...قادر به گرفتن تمام شک وارده نبوده و لازم است با چندین عضو و نیز عمل چرخش گریز از مرکز ، سرعت خود را به صفر برسانید. یکی دیگر از مزیتهای چرخش این است که کشیده شدن بر سطح زمین باعث ایجاد خراشهای در طول بدن می شود ولی با عمل چرخش تا سر حد امکان از بروز این گونه جراحات جلوگیری خواهد کرد .
در انتهای این بحث باید خاطر نشان کرد که عمل چرخش برای مناطق سنگلاخ توصیه نشده و این روش برای مناطق شنی و یا خاک نرم بسیار مناسب بوده و کاربرد خوبی دارد.
با توجه به خطرات بیماری کزاز پیشنهاد می گردد آمپول ضد کزاز که دوره ۶ ماهه دارد تزریق گردیده تا بر اثر زخمی شدن به این بیماری دچار نشویم البته در صورت عدم تزریق و زخمی شدن تا ۶ ساعت می توان با تزریق پیشگیری کنیم . 

+ نوشته شده توسط محسن زرکار در دوشنبه 1391/05/30 و ساعت 12:58 |

لانس آرمسترانگ افسانه ای شاید



 با محرومیتی مادام العمر مواجه



 شود.

به گزارش خبرآنلاین ؛ وکلای «لانس آرمسترانگ» دوچرخه سوار بازنشسته آمریکایی شکایتی دوباره را علیه کمیته ضد دوپینگ آمریکا (USADA) مطرح کرده اند تا بتوانند جلوی پیشروی این کمیته در مورد پرونده ای که آرمسترانگ را به استفاده از داروهای نیروزا (در طی سالهایی که قهرمان توردوفرانس شده) محکوم می کند، بگیرند.
روز دوشنبه یکی از قضات آمریکا به نام «سام اسپارکز» شکایت 80 صفحه ای آرمسترانگ را رد کرد و آن را «یک مجادله طولانی و پراز طعنه» خواند اما به وکلای او مهلتی 20 روزه داد تا شکایتی مجدد را تنظیم کنند. شکایت مجدد تنظیم شده از سوی وکلای آرمسترانگ که به دادگاهی در زادگاه او در تگزاس ارائه شده، 25 صفحه دارد. آرمسترانگ تا روز شنبه هفته آینده فرصت دارد که یا علیه اتهام استفاده از مواد نیروزا شکایت کند یا مجازاتهای احتمالی در این مورد را بپذیرد، مجازاتی که به موجب آن و در صورت مقصر شناخته شدن آرمسترانگ، می تواند هفت عنوان قهرمانی که این دوچرخه سوار در رقابتهای توردوفرانس به دست آورده را از او پس بگیرد و همچنین او را برای تمام عمر از فعالیتهای ورزشی محروم کند.
USADA یک آژانس شبه دولتی است که در سال 2000 با تصویب کنگره آمریکا تشکیل شد و قوانین خاص خود را دارد. کلیه احکام این کمیته در چارچوب ورزش خواهد بود اما دادگاه های فدرال این قدرت را دارند که این احکام را رد کنند. وکلای آرمسترانگ معتقدند که این کمیته مدارک خود را با تهدید چند دوچرخه سوار همدوره آرمسترانگ (تهدیدی مبنی بر اینکه آنها را هم محروم خواهد کرد) جمع کرده و آنها را وادار کرده که علیه آرمسترانگ شهادت بدهند. این وکلا همچنین این کمیته را فاقد صلاحیت برای محکوم کردن موکل خود می دانند. کمیته USADA هم با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که شکایت آرمسترانگ «فاقد ارزش» است و اینکه فوانین این کمیته مطابق قانون اساسی برای حفاظت از سلامت ورزش و ورزشکاران بنا شده است. مشکلات آرمسترانگ در مورد دوپینگ از زمانی شروع شد که او بعد از غلبه بر بیماری سرطان به دنیای دوچرخه سواری برگشت و خیلی زود نیز به قله قهرمانی صعود کرد. روز سه شنبه سه نفر از همدستان آرمسترانگ (اصطلاحی که دادگاه در مورد آنها به کار برده) به دلیل دست داشتن در ماجرای دوپینگ به محرومیت مادام العمر از فعالیت در عرصه ورزش محکوم شدند. دکتر «لوئیس گارسیا دل مورال»، پزشک مشاور «میشله فراری» و مربی «خوزه په‌په» به دلیل نقض قوانین ضد دوپینگ تا آخر عمر محروم شدند. اتهام آنها در اختیار داشتن، خرید و فروش و توزیع غیرقانونی مجموعه ای از مواد ممنوعه نیروزا بوده است.

+ نوشته شده توسط محسن زرکار در پنجشنبه 1391/05/26 و ساعت 21:17 |

سی امین دوره بازی های المپیك در سال 2012 به میزبانی لندن پایان یافت و از این پس خیلی ها می خواهند بدانند سرنوشت مكان های برگزاری مسابقات كه هزینه های گزافی پای آن ها صرف شد، چه می شود؟

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری؛

** مركز مسابقات آبی

مجموعه 'آكوآتیك سنتر' مركز 269 میلیون پوندی مسابقات شنا و شیرجه بازی های المپیك كه عرصه نمایش بهترین های شنای دنیا از جمله 'مایكل فلپس' بود بعد از پایان بازی ها ظرفیتش كاهش خواهد یافت و اداره آن به شركت اوقات فراغت 'گرینویچ لیژر' سپرده خواهد شد كه فعالیت های خیریه دارد و می خواهد در این مكان امكانات تفریحی برای مدارس و ورزشكاران نخبه فراهم كند.

مركز ورزش های آبی قرار است جایگزین مركز ورزش های ملی 'كریستال پالاس' شود.



** بسكتبال

بیش از یك هزار تن فولاد و 20 هزار متر مربع پلاستیك قابل بازیافت برای ساخت این ورزشگاه مورد استفاده قرار گرفت كه بزرگترین سازه های موقتی است تا كنون ساخته شده است.

تا كنون پیشنهاداتی برای استفاده مجدد از این سازه 43 میلیون پوندی برای بازی های ریودوژانیرو و همچنین بازی های كشورهای مشترك المنافع 2014 در گلاسكو مطرح شده كه مورد قبول واقع نشده است.



** دوچرخه سواری BMX

محل برگزاری برخی از هیجان انگیز ترین مسابقات بازی های المپیك كه با 14 هزار متر مكعب خاك المپیك پارك ساخته شد. جایگاه های موقت این ورزشگاه بعد از مراسم اختتامیه برداشته می شوند و پیست آن برای برگزاری رقابت های چند رشته ای دوچرخه سواری مجددا پیكربندی خواهد شد.



** باكس هیل

این مسیر تپه ای زیگزاگ مانند محل برگزاری مسابقات دوچرخه سواری جاده بود كه به شكل قدیم آن بر گردانده خواهد شد.



** كوپر باكس

كوپر باكس سالن محل برگزاری مسابقات هندبال و پنجگانه بود و در پارالمپیك برای رقابت های گلبال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ظرفیت این ورزشگاه 7 هزار نفر است كه با هزینه ای 43 میلیون پوندی ساخته شد و تنها سالن سرپوشیده ای است كه بعد از پایان بازی ها باقی خواهد ماند. این سالن یك ورزشگاه چند رشته ای است كه در آن باشگاه بدنسازی مستقر می شود و به ورزشگاه خانگی تیم بسكتبال 'لاندن لاینز' تبدیل خواهد شد.



** اكسل

محل برگزاری مسابقاتی مثل كشتی و وزنه برداری به محلی برای میزبانی نمایشگاه های مختلف تبدیل می شود.



** اتون دورنی

دریاچه اتون دورنی دوباره به محلی برای استفاده دانش آموزان، باشگاه ها و ورزشكاران تبدیل خواهد شد.



** گرینویچ پارك

این مكان كه محل برگزاری مسابقات سواركاری و پرش های كراس كانتری بود، كاملا از بین خواهد رفت.



** هادلی فارم

دوچرخه سواری كوهستان در این مكان برگزار شد. این مكان در زمینی به مساحت 450 هكتار و با هزینه 800 هزار پوند ساخته شد كه از این پس امكانات آن در دسترس افراد بیشتری قرار خواهد گرفت.



** هورس گاردز

این یك مكان موقت برای برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بود كه برچیده می شود و 5 هزار تن ماسه ای آن برای ساخت 36 زمین جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا ورزشكاران رشته های ساحلی بتوانند در آن ها خود را برای بازی های 2016 آماده كنند.



** مركز 'لی ولی وایت واتر'

این دریاچه 10 هزار متر مربعی، مكانی در سطح كلاس جهانی برای ورزش های آبی است. هزینه ای كه برای ساخت آن صرف شد 31 میلیون پوند بود و رقابت های كانو اسلالوم قهرمانی 2015 جهان را میزبانی خواهد كرد.



** المپیك پارك

این مكان كه ورزشگاه اصلی المپیك و محل برگزاری رقابت های تماشایی دو ومیدانی و همچنین مراسم های افتتاحیه و اختتامیه بود، 2.5 كیلومتر مربع مساحت دارد. این ورزشگاه در تابستان 2013 بازگشایی خواهد شد.

هزینه ساخت این ورزشگاه 486 میلیون پوند اعلام شده اما هنوز مالك بعدی آن مشخص نیست.

با وجود این 'سباستین كو' رییس كمیته میزبانی المپیك لندن و همچنین 'بوریس جانسون' شهردار شهر قول داده اند، پیست دو و میدانی این ورزشگاه برای برگزاری مسابقات همچنان باقی بماند تا در سال 2015 میزبان رقابت های قهرمانی جهان باشد.

قرار است برای اطراف این ورزشگاه كه در شرق لندن واقع شده است، یك برنامه 3 میلیارد پوندی اجرا شود كه شامل ساخت 8 هزار خانه، یك دانشگاه، زمین بازی كودكان و امكانات ورزشی خواهد بود.



** ریوربانك آرنا

این زمین صورتی و آبی رنگ 19 میلیون پوندی محل برگزاری مسابقات هاكی بود كه ظرفیت آن به سه هزار نفر كاهش خواهد یافت و از این پس برای برگزاری رویدادهای بین المللی مورد استفاده قرارخواهد گرفت.



** ولودروم

پیست دوچرخه سواری ولودروم با هزینه 93 میلیون پوند ساخته شد و به عنوان یكی از مكان های برگزاری مسابقات دوچرخه سواری باقی خواهد ماند.



** واترپلو

این مكان گنبدی شكل با سقفی نقره ای یكی از قابل توجه ترین ساختمان هایی است كه برای برگزاری المپیك ساخته شد. این اولین ورزشگاهی كه در بازی های المپیك مخصوص رقابت های واترپلو و از مواد بازیافت ساخته شده است.

این مكان قرار است دوباره مورد استفاده قرار گرفته یا جایش تغییر كند.

+ نوشته شده توسط محسن زرکار در پنجشنبه 1391/05/26 و ساعت 18:25 |

سر انجام غرور و خودبینی

 

روزى حضرت عیسى (ع) از صحرایى مى‏گذشت. در راه به عبادت‏گاهى

 رسید كه عابدى در آن ‏جا زندگى مى‏كرد . حضرت با او مشغول

سخن گفتن شد. در این هنگام جوانى كه به كارهاى زشت و ناروا

 مشهور بود از آن‏ جا گذشت.

وقتى چشمش به حضرت عیسى (ع) و مرد عابد افتاد،

پایش سست شد و از رفتن باز ماند و همان‏جا ایستاد و گفت:

 خدایا من از كردار زشت خویش شرمنده‏ام.

اكنون اگر پیامبرت مرا ببیند و سرزنش كند، چه كنم؟

خدایا ! عذرم را بپذیر و آبرویم را مبر.

مرد عابد تا آن جوان را دید سر به آسمان بلند كرد و گفت:

خدایا ! مرا در قیامت با این جوان گناهكار محشور مكن.

در این هنگام خداى برترین به پیامبرش وحى فرمود كه به این عابد بگو:

ما دعایت را مستجاب كردیم و تو را با این جوان محشور نمى‏كنیم

چرا كه او به دلیل توبه و پشیمانى، اهل بهشت است و تو به دلیل

غرور و خودبینى، اهل دوزخ .

 

منبع : کتاب کیمیای سعادت امام محمد غزالی 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

+ نوشته شده توسط محسن زرکار در دوشنبه 1391/05/23 و ساعت 16:30 |
امیر زرگری :

- متولد سال 1359 و در شهرستان خمین
- آغاز فعالیت دررشته دوچرخه سواری از سال 1371
- اولین عنوان قهرمانی در مسابقات داخلی : کسب مقام قهرمانی در سال 1373 در مسابقات قهرمانی
آموزشگاه های کشور
- اولین مقام در مسابقات برون مرزی : کسب مدال برنز در در مسابقات قهرمانی آسیا جوانان و در سال 1376
- اولین مربی : مهرداد صفرزاده
- مربیان سازنده : مهرداد صفرزاده،"آلبرت سولویان" ارمنی، "ولفرام لندنر" آلمانی
- بهترین عنوان : کسب مدال های متعدد در بازی های آسیایی
- عضویت در اولین باشگاه : باشگاه اشراق تهران
- عناوین قهرمانی: 2 مدال نقره و 2 مدال برنز در مسابقات بازی های آسیایی، 5 مدال طلا ،16 مدال نقره و 12 مدال برنز در مسابقات قهرمانی آسیا و یک مدال برنز در مسابقات قهرمانی کاپ جهانی
- عضویت در باشگاه" AG2R "فرانسه به عنوان اولین رکابزن لژیونر ایرانی
- بزرگترین آرزوی ورزشی : قهرمانی در المپیک و شرکت در تور دوچرخه سواری بین المللی تور دو فرانس


علیرضا حقی :
- متولد سال 1357 در شهرستان قدس

- آغاز فعالیت در رشته دوچرخه سواری از سال 1374
- اولین عنوان قهرمانی در مسابقات داخلی : کسب مقام قهرمانی کشور در مسابقات سال 1357
- اولین مقام در مسابقات برون مرزی : کسب مدال برنز در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 1476
- اولین مربی : مهرداد صفرزاده
- مربی سازنده : مهرداد صفرزاده
- بهترین عنوان : کسب مقام قهرمانی در مسابقات B جهانی در سوئیس
- عضویت در اولین باشگاه : باشگاه پیکان تهران
- عناوین قهرمانی : مدال طلای مسابقات قهرمانی B جهانی در سال 2003، مدال نقره بازیهای آسیایی 2002 بوسان، مدال نقره بازی های آسیایی 2006 دوحه
- بزرگترین آرزوی ورزشی : حضور در توردو فرانس


مهدی سهرابی :
- متولد سال 1360 در زنجان
- آغاز فعالیت دوچرخه سواری از سال 1376
- اولین قهرمانی در مسابقات داخلی : مقام اول مسابقات قهرمانی کشور جوانان
- اولین قهرمانی در مسابقات برون مرزی : مقام نخست قهرمانی آسیا در سال 1378
- اولین مربی : مجید ناصری
- مربی سازنده : احد کاظمی
- بهترین عنوان : مدال طلای مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی
- عضویت در اولین باشگاه : باشگاه فولاد مبارکه اصفهان
- عناوین قهرمانی : کسب بیش از 30 مدال رنگارنگ درمسابقات آسیایی و بازی های آسیایی
- عضویت در تیم لوتو بلژیک به عنوان اولین لژیونر دوچرخه سوار ایرانی
- بزرگترین آرزوی ورزشی : کسب مدال طلای المپیک

+ نوشته شده توسط محسن زرکار در شنبه 1391/05/21 و ساعت 12:24 |

اردوی آماده سازی کامو-قمصر


نخستین مرحله لیگ برترجوانان کشور(1391)



مسابقات قهرمانی کشور(1390)


+ نوشته شده توسط محسن زرکار در پنجشنبه 1391/05/19 و ساعت 21:35 |

یک روزنامه سوئیسی نوشت رشته ‌دوچرخه سواری المپیک بیشترین تعداد تماشاگر تلویزیونی را در سراسر جهان داشته است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری به نقل از نویه‌زورخرسایتونگ، در بررسی به عمل آمده در آمار و ارقامی که شبکه‌های تلویزیونی از اولین روز شروع مسابقات «لندن 2012»‌ تاکنون ارائه داده‌اند، بیشترین علاقمندی دوستداران ورزش در سطح جهان بیش از همه به دوچرخه‌سواری است.

در فهرست 10 ورزش پر تماشاگر تلویزیونی پیکارهای المپیک، این رشته در رده نخست جای دارد. پس از آن شنا و ژیمناستیک صاحب رده‌های دوم و سوم هستند.



فهرست پرمخاطب‌ترین رشته‌های ورزشی المپیک به این شرح است:

1-دوچرخه سواری

2-شنا

3- ژیمناستیک

4-وزنه‌برداری

5-تیر و کمان

6- والیبال

7- کانو و کایاک

8-رویینگ

9- واترپولو

10- هندبال

پیکارهای لندن 2012 از روز جمعه 6 مرداد شروع شد و تا تاریخ یکشنبه 22 مرداد ادامه خواهد یافت.

+ نوشته شده توسط محسن زرکار در پنجشنبه 1391/05/19 و ساعت 19:53 |


*هنوز هم در حال و هواي المپيك و آن حادثه‌اي كه براي شما رخ داد به سر مي‌بريد؟

من يك بدشانسي بزرگ آورده بودم. از وقتي هم ​ به تهران برگشتيم دنبال دوا و درمان هستم. حادثه در ورزش معمولا پيش مي‌آيد، ولي فكر مي‌كنم اين ديگر خيلي بدشانسي بود كه كارم به بيمارستان كشيد.

*مسوولان پزشكي كاروان ايران عنوان كردند مصدوميت شما چندان جدي نبوده.

مصدوميتم شديد بود كه نتوانستم ادامه بدهم وگرنه بلند مي‌شدم و به مسير ادامه مي‌دادم. چند روزي هم كه برگشتيم ايران پايم در آتل بوده و تمرين هم نكرده‌ام؛ پس مصدوميتم كوچك نبوده. چند روز ديگر تيم فرانسوي كه در آن عضويت دارم در يك مسابقه شركت مي‌كند كه نمي‌دانم به آن مسابقه مي‌رسم يا نه. دنبال اين هستم هر چه سريع‌تر خودم را درمان كنم و به تيم ملحق بشوم. اگر هم نشد كه همين‌جا مي‌مانم و به درمان مي‌پردازم.

*واكنش مسوولان تيم فرانسوي در قبال مصدوميت شما چطور بود؟

مربيانم در لندن بودند و خودشان ديدند كه دچار حادثه شدم. آنها از شرايطم باخبر هستند و همه چيز را به اطلاع تيم مي‌رسانند. مربي‌ام به من دلداري داد و گفت از اين اتفاق‌ها در دوچرخه‌سواري زياد رخ مي‌دهد و بايد به روزهاي بهتر فكر كنم.

*به نظر مي‌رسد با گذشت زمان و رسيدن به آرامش حالا منطقي‌تر از شرايط مسابقه صحبت مي‌كنيد.

امسال برنامه‌ريزي خيلي خوبي داشتم و قرار بود بهترين نتيجه را كسب كنم. اين را نه براي خودم كه براي حيثيت دوچرخه‌سواري ايران مي‌گويم. ما خيلي خوب تمرين كرديم و با آمادگي فوق‌العاده‌اي هم در مسابقه شركت كرديم. تا حالا تمرين 220 كيلومتري نداشتم، ولي يك هفته مانده به المپيك 1500 كيلومتر ركاب زديم.

در تهران تمرينات‌مان خوب بود. دو روز هم در جاده هراز تمرين داشتيم. مي‌رفتيم ساري و برمي‌گشتيم. در محدوده كرج هم تمرينات خيلي خوبي داشتيم و با اين شرايط در مسابقه حضور پيدا كرديم كه آن اتفاق افتاد و زحماتمان بر باد رفت.

*يعني روز مسابقه، روز شما بود؟

من چهار جلسه بالاي 250 كيلومتر تمرين كردم و آمادگي‌ام هم خيلي خوب بود. وقتي استارت زده مي‌شود بعد از پنج كيلومتر دوچرخه‌سوار از شرايط كلي باخبر شده و همه چيز دستگيرش مي‌شود. آن روز انگار اصلا پدال را احساس نمي‌كردم. شرايط من خيلي خوب بود و مي‌توانستم جزو 30 يا نهايتا 40 نفر اول قرار بگيرم.

*واقعا يك تماشاچي باعث شد تصادف رخ دهد و دوچرخه‌سواران به يكديگر برخورد كنند؟

شما از روي سايت مسابقه‌ها و حتي فدراسيون جهاني مي‌توانيد آمار تماشاچي را دربياوريد. بالاي 1.5 ميليون نفر در طول مسير ايستاده بودند تا مسابقه را تماشا كنند. مردم اروپا خيلي به دوچرخه‌سواري علاقه‌مند هستند و دركل مسير مردم ايستاده دوچرخه‌سواران را تشويق مي‌كردند. فكر مي‌كنم يكي از تماشاچيان آمده بود كه عكس بگيرد، نفر جلويي حواسش نبود و تصادف كرد كه بعد دو نفر جلويي من هم به يكديگر برخورد كردند. ازدحام دوچرخه‌سواران زياد و راهي براي فرار نمانده بود. آنجا بود كه با بدشانسي آسيب ديدم و به بيمارستان انتقال داده شدم.

*پس بايد خيلي بدشانس باشيد كه نتوانستيد به مسير ادامه بدهيد.


زرگري: من سابقه تصادف با دوچرخه را داشتم. از اين اتفاق‌ها زياد رخ مي‌دهد، ولي هر بار بلند شدم و به كارم ادامه دادم، اما اين بار قضيه جور ديگري بود. يك لحظه استخوان پايم طوري صدا داد كه فكر كردم شكسته است



من سابقه تصادف با دوچرخه را داشتم. از اين اتفاق‌ها زياد رخ مي‌دهد، ولي هر بار بلند شدم و به كارم ادامه دادم، اما اين بار قضيه جور ديگري بود. يك لحظه استخوان پايم طوري صدا داد كه فكر كردم شكسته است. فعلا هم تا خوب نشود نمي‌توانم روي دوچرخه بنشينم. البته اين جزئي از ورزش است و كاري هم نمي‌توان كرد. ممكن است در تمرين جاده با ماشين تصادف كنيم يا هر اتفاق ديگر. همين «كانسرالا» كه يك قهرمان بزرگ جهان به حساب مي‌آيد در 12 كيلومتر آخر المپيك لندن به زمين خورد و قهرماني را از دست داد.

*مسير مسابقه با رقابت‌هاي ديگر چه تفاوت‌هايي داشت؟

يك روز براي تمرين، مسير در اختيار ما قرار گرفته بود ولي ديديم ترافيك خيلي سنگين است و قيد آن را زديم! مسيرها را البته معمولا نمي‌رويم. مسير المپيك پيچ و خم زيادي داشت. ما روز قبل از آن پروفايل را بخوبي آناليز كرديم. در اين پروفايل جاهاي خطرناك و شيب‌ها كاملا مشخص است.

*به نظر شما حقي و سهرابي عملكرد خوبي داشتند؟

قرار ما اين بود كه اگر براي من اتفاقي افتاد، سهرابي حمايت كند. در واقع گروه به عقب برگردد و پشتيباني كند. چون در المپيك حق استفاده از بي‌سيم را نداشتيم، سهرابي نمي‌دانست براي من چه اتفاقي افتاده است. او البته آمد عقب تا اوضاع را بررسي كند ولي تا خواست برگردد فشار مسابقه به قدري بالا بود كه ديگر انرژي برايش باقي نگذاشت. سهرابي در گروه پيشتاز بود و حتي مي‌توانست جزو 40 نفر اول باشد. به نظرم او يكي از بهترين‌هاي تاريخ دوچرخه‌سواري ايران است.

*امسال وينوكوروف قزاقستاني قهرمان شد. با اين كه او خيلي سرشناس است، ولي دو سال را به خاطر دوپينگ بيرون نشست و سن بالايي هم دارد.

امسال من در تيم فرانسوي‌ام با وينوكوروف خيلي مسابقه دادم. وضعيت تيم ما به گونه‌اي است كه در بالاترين سطح اروپا حضور دارد و من نيز با نفرات سرشناس دنيا ركاب زده‌ام. امسال وينوكوروف در هيچ مسابقه‌اي نتيجه نگرفته بود و براي همين هم كسي در المپيك به او اميدوار نبود. در اين كه او از نظر هوشي يك دوچرخه‌سوار بزرگ در دنياست هيچ ترديدي نيست و از همين نبوغش براي المپيك استفاده كرد. معلوم بود كه او امسال روي يك مسابقه بزرگ برنامه‌ريزي كرده بود كه آن را فتح كند و آن مسابقه ظاهرا المپيك بود. بي‌جهت نيست كه همه دنيا به اين دوچرخه‌سوار نگاه ويژه دارد.

*به نظر مي‌رسد ميزبان، ناكام بزرگ مسابقه جاده در دوچرخه‌سواري بود.

انگليس تيم ميزبان اين مسابقه بود. اصلا مسيرها را براي دوچرخه‌سواران اين كشور طراحي كرده بودند تا قهرمان شوند. در واقع 99 درصد كارشناسان شانس را به انگليس مي‌دادند. آنها مارك كاونديش را داشتند كه قهرمان جهان است. نفرات اول و دوم امسال توردوفرانس مال انگليس بودند. بدون ترديد اين تيم بهترين تيم دنيا است. كاونديش در اين مسابقه‌ها بيست و نهم شد در حالي كه از قبل مدال طلا را براي او كنار گذاشته بودند. نفر دوم توردوفرانس هم در رده 109 المپيك قرار گرفت. فرداي مسابقه روزنامه‌هاي انگليسي نوشتند كه اين بزرگ‌ترين ناكامي بريتانيا در المپيك بود.

*بعد از مسابقه‌هاي جاده المپيك بحث‌هاي زيادي صورت گرفت و انتقادهاي فراواني از نفرات تيم ايران به گوش رسيد. چقدر از اين انتقادها را درست مي‌دانيد؟

دوچرخه‌سواري مثل دووميداني و شنا يا مثل تكواندو، تنيس و خيلي از رشته‌هاي ديگر نيست كه فقط چند ثانيه يا چند دقيقه طول بكشد. وقتي مسير250 كيلومتر باشد شما با ماشين هم بخواهيد برويد خيلي سخت است چه برسد به اين ‌كه مسير را ركاب بزنيد. متاسفانه از خيلي از حرف‌هايي كه مطرح شده ناراضي هستم. ناراحتي اين روزهاي من به خاطر از دست‌دادن المپيك نيست به خاطر حرف‌هاي برخي كارشناسان است.

*فدراسيون بهترين‌ها را انتخاب كرد ولي حرف و حديث‌ها زياد است. شرايط هر مسابقه با مسابقه ديگر فرق مي‌كند ولي برخي كارشناسان ورزش حرف‌هايي مي‌زنند كه واقعا ناراحت‌كننده است. بهترين‌هاي دنيا و قهرمانان توردوفرانس در المپيك جزو صد نفر برتر نشدند، ولي برخي‌ها در اينجا نمي‌خواهند واقعيت‌ها را بپذيرند.

منبع:jamejamonline.ir

+ نوشته شده توسط محسن زرکار در پنجشنبه 1391/05/19 و ساعت 19:51 |
بررسی سیستم دنده جدید SRAM XX1



اسرم XX1 با یک ساختار منحصربفرد 1X (طبق تک) ساخته شده است که سبب عملکرد آسان، وزن سبک و عمر بالاتر نسبت سایر سیستم های دنده می شود. اهمیتی ندارد که شما کجا دوچرخه سواری می کنید، اهمیتی ندارد که چه چیزی در مقابل شما قرار دارد: SRAM XX1 هرگز نمی ایستد.




طبق XX1
به منظور دستیابی به بالاترین میزان کنترل زنجیر توسعه یافته است، ضخامت هر دندانه به طور دقیق با دستگاه CNC ایجاد شده است تا به دقت از قسمت داخلی و خارجی پیوندهای زنجیر پشتیبانی کند. شش اندازه متفاوت طبق (28-30-32-34-36-38 دندانه) در دسترس می باشد که به شما این امکان را می دهد تا بر اساس نوع مسیر، سایز چرخ و شیوه سواری تان، یکی از گزینه های بالا را انتخاب کنید.


با دارا بودن فناوری X-Sync شما قادر خواهید بود تا هر یک از طبق های مورد نظرتان را بدون باز کردن طبق قامه کربن، جایگزین نمایید.
طبق های XX1 با توپی تنه های BB30 و GXP سازگار می باشند و وزن تقریبی طبق همراه با توپی تنه 650 گرم است.



شانژمانXX1
با طراحی جدید شانژمان و تعادل قرقره، X-Horizon ثبات زنجیر را در تمامی 11 دنده حفظ نموده و با محدود کردن حرکات محور تقارن شانژمان سبب تعویض دنده سریع و دقیق می گردد (به شکل توجه کنید). این طراحی باعث کاهش سریعتر نیروی وارد شده در هنگام تعویض دنده می شود و حرکات اضافی را حذف می کند. تکنولوژی "کلاچ رولر برینگ" (Roller Bearing Clutch) سبب کاهش تکان ها و ضربات شدید وارده به زنجیر می شود.


با کمک تکنولوژی Cage Lock امکان قفل شدن شانژمان امکان پذیر شده، نصب و جدا کردن چرخ ها را بیش از پیش آسانتر خواهد کرد. با ترکیب شیفترهای XX1 با شانژمان X-Horizon فناوری X-Actuation شکل می گیرد که با طور غیرقابل باوری عمل تعویض دنده را در دامنه 10-42 دندانه ای خودروی XX1 تسهیل می نماید.
از دیگر ویژگی های شانژمان XX1 می توان به قرقره های 12 دندانه و وزن تقریبی 220 گرم اشاره نمود.



خودروی XX1
دامنه دندانه های این خودرو از 10 تا 42 دندانه می باشد. خودروی 11 سرعته X-Dome (نام تجاری این خودرو) دامنه دنده ای وسیع و باورنکردنی دارد که چرخ دنده های آن به صورت بهینه ای در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این خودرو به منظور اتصال عالی به چرخ ها به صورت یکپارچه طراحی شده است.
تعداد دندانه های این خودروی 11 سرعته به ترتیب 10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42 می باشد. بدنه این خودرو 6-8 گرم سبک تر از انواع دیگر بوده و وزن آن 260 گرم می باشد.



شیفترهای XX1
شیفترهای XX1 در دو نوع عادی و روی فرمان (Grip Shift) عرضه می شوند. از ویژگی های این شیفترها می توان به طراحی خاص و دقیق آنها برای کار با سیستم 11 سرعته با کارایی بالا و امکان تنظیم این شیفترها اشاره نمود. بدنه شیفترهای XX1 از فیبر کربن ساخته شده است. شیفتر های گریپ شیفت نیز از سیستم بلبرینگی بهره می برند.



زنجیر XX1
زنجیر XX1 با توجه ویژه به داشتن عملکرد دقیق و وزن پایین از سوی SRAM طراحی شده است. زنجیر XX1 برای انتقال بیشترین نیرو به سیستم دنده و با توجه به اینکه قسمت جلو(طبق) دیگر نیازی به تعویض دنده نخواهد داشت، طراحی شده است.


+ نوشته شده توسط محسن زرکار در سه شنبه 1391/05/17 و ساعت 10:18 |